Leskisten


De leskisten worden op school gebracht door een leerkracht van Diskoever. In de klas wordt dan een gastles gegeven, zodat de kinderen en de leerkracht weten hoe de materialen werken. Daarna mag je de leskist nog ongeveer 3 weken in de klas houden.

Leskist Cubetto (groep 1, 2 en 3)


Deze robot werkt net even anders! Op het grote vierkante bord leg je blokjes, ieder blokje staat voor een eigen commando. Het is zelfs mogelijk om een functie te ontwerpen, een groepje commando's dat je vaker herhaalt. De kleine kubus voert vervolgens de opdrachten uit. Door het leggen van commando's, blijft het programma zichtbaar. Hierdoor kunnen de programmeurs ook 'debuggen', een fout uit hun programma halen.
Ook deze leskist heeft extra materialen: "Kraak de code-kralenplankkaarten"

Leskist Blue-Bot (groep 3 tot en met 5)


De Blue-Bot is de grote broer van de Bee-Bot. En zoals dat gaat met grote broers, heeft hij dus ook meer mogelijkheden.

Net als de Bee-Bot is de Blue-Bot te besturen met de knoppen op zijn rug. Maar door middel van een Bluetooth verbinding is de Blue-bot ook aan te sturen met een app op de iPad. Hij heeft in de app de mogelijkheid om 45 graden hoeken te maken en er kunnen blokjes in een “loop” of herhaling geplaatst worden.

Van concreet naar abstract dus!

In deze leskist zitten ook nog kralenplankkaarten, het Codewise spel, ScratchJr. leskaarten en programmeerblokken.

Leskist Ozobot (groep 4 tot 6)


In deze leskist is er ruimte voor Ozobots, kleine robots die je programmeert met behulp van kleurcodes. Ook hier zijn lessuggesties en een iPad bijgeleverd om direct aan de slag te kunnen! Daarnaast zijn er kaarten met lessen voor Scratch Jr. of Scratch, afhankelijk van de devices die je in de klas hebt en de groep. 
En ook hier is een spel om elkaar te kunnen programmeren, te combineren met CodeWise van Prowise Presenter op je digibord.


Leskist MakeyMakey (groep 5 tot 8)


Werk je in de klas al met Scratch? Dan is deze leskist een heel mooie aanvulling daarop! Met de MakeyMakey kun je fysieke materialen koppelen aan een programma. Je maakt bijvoorbeeld een piano, of een drumstel, of je programmeert een spelconsole. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Leskist Micro:bit en de Micro:spelen (groep 7 en 8)



In deze leskist zitten 15 klooikoffers met bijna alle materialen die je nodig hebt om de lessen uit het "klooiboekje" of het boekje "Micro:spelen" te kunnen uitvoeren. 
De klas maakt met de Micro:bit alles wat je nodig hebt om een sportdag te kunnen houden. Superleuk om dan ook in de praktijk te gaan proberen natuurlijk!